Direct contact? Bel: 085 - 049 37 00

Home > ICT Producten > Telefonie

Telefonie, VoIP is hét alternatief voor ISDN

Telefonie, VoIP is hét alternatief voor ISDNKPN stopt definitief met ISDN (Integrated Services Digital Network), een vorm van digitale telefonie. ISDN is een verouderde technologie geworden, die qua functies niet meer toekomstbestendig is. Dit betekent dat u vanaf september 2019 niet meer kunt telefoneren via ISDN en dus een alternatief nodig heeft. VoIP (Voice over Internet Protocol) is hiervoor dé oplossing! Met (hosted) VoIP blijft u bereikbaar voor al uw contacten en telefoneert u toekomstbestendig via uw internetverbinding.

Voordelen van VoIP

VoIP-telefonie, ook wel bekend als IP-telefonie, heeft vele voordelen. Het is bijvoorbeeld goedkoper om te telefoneren met VoIP dan met ISDN, mede dankzij de lage investeringskosten. U kunt als u wilt net als bij ISDN meerdere telefoonnummers aanhouden. Daarnaast is het flexibel en schaalbaar. Groeit uw organisatie, dan breidt u uw VoIP-netwerk heel gemakkelijk uit. Bovendien heeft VoIP bewezen een betrouwbaar alternatief te zijn voor ISDN.

Contact opnemen

Hosted telefonie van?

Hosted telefooncentrale of eigen beheer

Wanneer u kiest voor een hosted telefooncentrale, besteedt u het beheer uit. Maar houdt u de telefonie binnen uw organisatie liever in eigen beheer, dan is een eigen telefooncentrale nodig die geschikt is voor VoIP.

Aandachtspunten bij overstappen

Wanneer u van ISDN overstapt naar VoIP dient u met een aantal zaken rekening te houden. Zo is het belangrijk dat uw telefoontoestellen geschikt zijn voor VoIP.

Werken uw fax en alarmsysteem nog met ISDN?

Wanneer u beschikt over een fax of alarmsysteem, is het belangrijk om na te gaan of deze momenteel nog via ISDN werken. Is dit het geval, dan in het belangrijk dat zowel uw fax als alarm ook worden overgezet.

Telefonie, VoIP is hét alternatief voor ISDN

Contact opnemen

Vaste telefoonabonnementen passend bij uw bedrijf

Altijd verzekerd van een goede bereikbaarheid

Iedere organisatie verdient een goede bereikbaarheid. U heeft contact met partners, klanten en leveranciers. Misschien heeft u wel een dienstverlening met een telefonische klantenservice waarmee u uw klanten bedient. Dan is een betrouwbare telefonieoplossing noodzakelijk. Wilt u vaste telefonie voor uw bedrijf waar u op kunt bouwen? Wij helpen u met het juiste aanbod aan vaste telefoonabonnementen.

Het is mogelijk om te bellen via de traditionele telefoonlijn of via het internet (VoIP). Vast bellen via de traditionele telefoonlijn gebeurt over het kopernetwerk dat in heel Nederland ligt. VoIP-telefonie is digitale telefonie en loopt via het internet. Hierbij heeft u geen omkijken naar onderhoud; de telefooncentrale bevindt zich in de cloud en niet meer bij u op locatie. Of u kiest voor traditionele telefonie, VoIP of een combinatie van beide, bij Connexy geven we u advies op maat.

Klein bedrijf – tot 5 medewerkers

U bent het stadium van zzp’er ontgroeid en heeft een aantal medewerkers in dienst. Ondernemen gaat verder dan het uitvoeren van uw vak. U wilt ook de bereikbaarheid van uw bedrijf goed regelen. Wij helpen u met het maken van de juiste keuzes.

Middelgroot bedrijf – 5 tot 15 medewerkers

Met een organisatie van 5 tot 15 medewerkers kunnen de telefoniekosten fors oplopen. U kunt eenvoudig besparingen realiseren en tegelijkertijd de bereikbaarheid verbeteren. Wij bieden u inzicht in het verbruik; u houdt grip op de kosten.

Groot bedrijf – meer dan 16 medewerkers

Telefonie is een vast onderdeel van uw bedrijf. U bent kostenbewust en stelt terecht hoge eisen aan de bereikbaarheid. Om flexibel werken en een goede bereikbaarheid te combineren, is nu het moment om te kijken naar slimme, toekomstbestendige oplossingen.

Vaste toestellen én internetverbinding

Wilt u Hosted Telefonie gebruiken, maar is uw vaste toestel nogvan grote waarde? Geen probleem! Met Hosted Telefonie kunnen uw medewerkers op kantoor gewoon gebruik blijven maken van een vaste toestel en zo fysiek de hoorn opnemen. Uw vaste toestel gebruikt u uiteraard met onze internetverbinding, die met een dedicated lijn is verbonden met uw telefooncentrale in de cloud.

Met name voor kleine- en middelgrote ondernemingen is hosted telefonie een ideale oplossing als het aantal connecties regelmatig wijzigt en men zich geen zorgen wil maken over het onderhoud of software upgrades van de telefonie-oplossing. Samen met u bepalen wij,  welke functionaliteit u nodig heeft en wij zorgen voor de rest. Er worden verschillende oplossingen geboden door Connexy voor hosted telefonie, zoals 3CX, Vodafone/Ziggo,  KPN ÉÉN. Laat u goed door ons adviseren wat voor u de beste oplossing is.

Service

Wij gaan echter nog een stap verder met onze service. Van een eerste inventarisatie van uw wensen en behoeften tot het opleveren van een volledig ingerichte telefooncentrale in de cloud. Daarnaast biedt Connexy u ook hardware aan, zoals routers, switches en headsets.

Contact opnemen