Direct contact? Bel: 085 - 049 37 00

Home > ICT Diensten > Managed Netwerk

Managed Netwerk

Connexy managed netwerkDeze dienst is ontworpen om netwerken en hun componenten proactief te beheren door uitvoering van regulier en preventief onderhoud in combinatie met permanente monitoring. Onze dienst is erop gericht om de kans en impact van technologiefouten te minimaliseren. Het is een volledig managed dienst, voor een vast bedrag per maand biedt Connexy twee varianten aan van de “Managed Netwerk” dienst; ‘Zilver’ en ‘Goud’.

Variant / Module ‘Zilver’ ‘Goud’
Core prestatie monitoring X X
Security patching X X
Regulier onderhoud X X
Incident Management   X
Standaard changes   X

Onderstaande netwerkcomponenten zijn ‘in scope’ van de dienstverlening;

  • Firewalls: Een firewall is een systeem dat de middelen van een netwerk of computer kan beschermen tegen misbruik van buitenaf;
  • Routers: Een router laat computers in een netwerk met elkaar communiceren, maar ook met andere netwerken, zoals het bedrijfsnetwerk met het internet;
  • Switches: Via een switch kunnen computers in een netwerk met elkaar communiceren. De switch kan daarbij bepalen waar de ontvangen informatie heen moet en verzendt de informatie alleen naar de toestellen waarvoor de informatie is bedoeld.
  • (Wifi) Access points: Station dat data ontvangt en uitzendt in een draadloos lokaal netwerk. Het verbindt gebruikers met elkaar binnen dat netwerk.

Apparatuur van de internet serviceprovider (ISP) blijft onder verantwoordelijkheid van de ISP.

Contact opnemen

OnBoarding

Om de dienstverlening te kunnen starten voert Connexy voor aanvang de volgende stappen uit;

  1. De netwerkcomponenten, software, configuratie en documentatie worden gereviewd en geaccordeerd door Connexy. Eventueel geïdentificeerde problemen worden middels een audit rapport onder de aandacht gebracht bij de opdrachtgever en waar nodig (in samenwerking) opgelost voordat de dienstverlening start;
  2. Connexy voert een initiële back-up uit van de configuratie bestanden;
  3. Er wordt een contactpersoon bij de opdrachtgever geselecteerd. De contactpersoon is het primaire contactpunt tussen de opdrachtgever en Connexy;

Connexy deployed onze remote monitoring, beheer en automatiseringstool op de betreffende componenten. Dit stelt Connexy in staat om de gespecificeerde diensten te leveren.

Contact opnemen